Time attack beast

27.04.2011 by george

U protinožců se v současné době rodí velmi zajímavý a neobvyklý projekt, turbo Miata stavěná na time attack. V zájmu dosažení co nejnižší váhy šlo hodně věcí pryč a většina odnimatelných i těch neodnimatelných dílů karoserie je teď z karbonu. Vše dělané doma na koleni! Tohle je ten pravý Superlight projekt!

That red Miata

25.04.2011 by george

Řekl bych, že auto z fotky už většina z vás někde zahlédla. Jordan teď spolu s dalším člověkem natočil krátké video představující jejich Miaty. Jak si asi domyslíte, Jordanovo auto je hlavně o stylu a tak nečekejte žádnou okruhovou akci.

EVENT: Europe’s largest MX-5 meeting

19.04.2011 by george

Propásli jste loňský sraz a pokus o zápis do Guinessovy knihy rekordů? Letos v srpnu budete mít druhou šanci! Více informací na letáku nebo na http://www.mx-5.de

350HP madness

13.04.2011 by george

350HP s Rotrex kompresorem? Ano prosím!

How To: Výměna oleje v dierenciálu

07.04.2011 by george

Měl jsem o víkendu trochu volného času, tak jsem se rozhodl vyměnit olej v diferenciálu. Je to mnohem snazší než výměna oleje v převodovce a možná i lehčí než výměna oleje v motoru. Budete potřebovat následující věci:

  • Klíče velikosti 17mm, 23mm a 24mm
  • Páčidlo nebo jakoukoliv jinou vhodnou páku
  • Silikonový olej, případně stačí i kapka oleje obyčejného
  • Vanu na olej. Pokud nemáte, stačí rozpůlit větší nádobu třeba od vody do ostřikovačů
  • 1l oleje do diferenciálu, v mém případě Valvoline 80w-90 GL-5

Je dobré před výměnou auto trochu projet, aby se olej v diferenciálu zahřál a vyteklo s nim víc nečistot. Chcete-li si ušetřit rozčilování s plněním, doporučuju sundat koncový díl výfuku. To jsou dvě 17mm matky na přírubě na řidičova straně a pak vyháknutí z gumových držáků. K tomu je páčidlo a silikonový olej, kterým je dobré gumové úchyty nastříkat, aby z nich výfuk lépe vyklouzl. Pokud výfuk sundáte, budete moct vyměnit olej s autem na zemi a bez větších problémů.

Jakmile bude pryč, budete mít ničím nerušený přístup k diferenciálu. Připravte si pod diferák nádobu na chycení starého oleje a povolte napouštěcí šroub(horní, 23mm) a pak až vypouštěcí (spodní, 24mm). Nechte olej vytéct a mezitím si můžete vyčistit oba šrouby od nánosu ze silnice a od bordelu zevnitř diferáku. Až olej vyteče, zašroubujte a dotahněte spodní šroub a lijte horním otvorem olej, dokud z něj nezačne vytékat. Zašroubujte horní matku a máte hotovo!

Video: MX-5 GT

04.04.2011 by george

Předpokládám, že už všichni zaregistrovali fotky GT NCčka, které asi před dvěma týdny prolétly po většině fór. Dnes jsem narazil na timelapse video ze stavby. Auto budete moci vidět v Britcar production GTN championship 2011! Sám už jsem zvědavý na jeho výsledky

Miata paintball art

03.04.2011 by george

Musim říct, že bych si tohle na garáž klidně nechal “nastřílet” taky

Playboy MX-5 Cup

01.04.2011 by george

Po delší době zase příspěvek, a to krátké video o americké serii závodů Playboy MX-5 Cup a rozhovory s několika jezdci.