Po návštěvě Spojených států se zase vrátíme na starý kontinent a tentokrát do Francie. Narazil jsem na tohle NBFl v limitované verzi Etna (lak Velocity Red jako na MSM ve státech a Japonsku, rádio a reproduktory Sony Xplod, 16″ kola a hodně červené barvy v interiéru).
Let’s head back to the old continent after our recent visit to US. France in particular. I’ve stumbled upon this NBFl in Etna limited edition (Velocity Red paint as seen on MSM in US and Japan, Sony Xplod headunit and speakers, 16″ rims and a lot of red in the interior).
Arny auto koupil v roce 2008 v kompletně seriovém stavu. Je jeho první auto a všechny úpravy na něm dělá sám s pomocí svého otce. Zvolil cestu menšího množství kvalitních dílů před horečným nakupováním spousty nekvalitních kopií.
Arny bought the car completely stock in 2008. It’s his first car and he does all the modifications himself with help of his fater. He chose the way of fewer quality parts instead of hoarding more cheap knock-offs.
Proto na autě najdete věci jako sedačky BRIDE VIOS III Low Max, rollbar HardDog Hardtop Double Diagonal…
That’s why you can find thing like BRIDE VIOS III Low Max seats, HardDog Hardtop Double Diagonal rollbar…
… kryt motoru Beatrush, H&R přední a zadní stabilizátory, podvozek Tein SuperStreet…
… Beatrush underbody panel, H&R front and rear sway bars, Tein SuperStreet suspension…
… kola BuddyClub P1-SF v rozměru 16×7″ s pneu GoodYear Eagle F1 pro běžné ježdění a 949 Racing 6UL (na následující fotce) v rozměru 15×9″ s pneu Toyo R888 225/45 na okruh.
… BuddyClub P1-SF wheels in 16×7″ with GoodYear Eagle F1 tires for daily duty and 949 Racing 6UL (in the picture below) in 15×9″ with 225/45 Toyo R888 tires for track use.
Přední RS Active lip bohužel nepřežil nedávný střet s divokým prasetem a byl nahrazen lipem z Mazdaspeed verze dovezeným z USA. Ten doplnil i o zadní lip a spojler z též verze.
Unfortunately, the front RS Active lip didn’t survive recent crash with wild boar and was replaced by a Mazdaspeed Miata lip from USA accompanied by the rear skirt and trunk lip from the same car.
Do budoucna Arny plánuje zvýšit výkon, pravděpodobně pomocí kompresoru Rotrex. Níže si můžete prohlédnout kompletní speclist.
Future plans are to make more power, most probably using a Rotrex supercharger. You can see the complete speclist below.
ENGINE
– Short home made intake
– Racing Beat 4in1 header
– Midpipe Flyin’ Miata
– Racing Beat Exhaust
– Underpanel Beatrush Aluminium
– Ignition wires Magnecor 8.5mm
CHASSIS
– Hard Dog RollBar Harcdcore M2 Hardtop Double Diagonal with Harness Tabs
– GoodYear tires Eagle F1 GS-D3 (street)
– BuddyClub P1-SF wheels 16×7 (street)
– Toyo tires R888 225/45 (track)
– 949Racing 6UL 15×9 Nickel (track)
– Tein Superstreet coilover with upper mount
– Anti-roll bars H&R front and rear
– Brace kit for front sway bar IL Motorsport
– Brake pads Stoptech Street Performance (Axxis Ultimate)
– Stainless stealbrakelines
– Brake fluid ATE Super Blue Racing DOT4
– Red Lug Nuts Rays
– Strut brace bar for the trunk IL Motorsport
– Center of brake disks painted in mat black
INTERIOR:
– BRIDE VIOS III Low Max seat x2
– BRIDE Type LF rails x2
– Harness 4 points Sparco
– Trust Greddy Informeter Touch
– Sun visors from Eunos Roadster
– Black and red leather shiftboot
EXTERIOR:
– Mazdaspeed front lip
– Mazdaspeed rear skirt
– Mazdaspeed rear wing
– Red Sidemarkers from Eunos Roadster