No One Fresher

15.09.2011 by george

Dnes opět zabrousíme do Evropy, konkrétně do Skotska a podíváme se na NA stavěné pro drift.

We’re going back to Europe again, Scotland in particular and we’ll have a look at drift prepared NA.

Majitelem je chlápek, který si říká Mint/Minto. Původně si pořídil anglickou 1.6 na zimu, kdy odstavoval svou S15. S přáteli dostali nápad, že by bylo zajímavé zkusit s Miatou driftovat, když to v okolí nikdo nedělal. Auto však podle jeho slov zrezivělo k smrti a tak šlo do sběru.

The car’s owned by a guy calling himself Mint/Minto. He bought a UK 1.6 as a winter beater while his S15 was stored. Then he and his friends got an idea they could drift it since no one does around. According to him the car rusted itself to death and got scrapped.

Tou dobou už ale propadl kouzlu tohoto auta a tak brzo koupil další NA, tentokrát dovezenou červenou 1.8. Lak nestál za nic, takže ji dostal levně a kompletně ji se svým kamarádem Alem nalakoval sprejem na matně fialovou. Do auta investoval malé jmění, konkrétně pořídil podvozek HSD, různé siláče, ramena, rozpěry apod. jen aby se auto chovalo tak jak si přál.

He was allready bitten by the MX-5 bug and got another NA, this time red import 1.8. The paint wasn’t good so he got it cheap and with help from his friend Al rattlecaned the whole car matte purple. He invested a small fortune into the car, HSD coilovers, bushes, arms, braces etc. and all of it to make the car handle how he wanted it to.

Minto jezdí několikrát ročně do Japonska za přáteli a kvůli driftování na okruhu Ebisu. Pokaždé když se dostane do Japonska se staví v tamních obchodech a buď si s sebou veze pár věcí nebo rovnou domů pošle pár krabic s díly. Svá první kola si poslal právě odtamtud a šlo o Longchamp XR-4 14×8 et -3 a RS Watanabe Type R 14×8,5 et -13, obojí s roztečí 4×114.3. Doma se pak kola podařilo nasadit s použitím podložek pro změnu rozteče a tyče. Měl však problémy s policií, které se moc nelíbily natažené gumy a doteď je řeší, jelikož se nakonec ukázalo, že to ve skutečnosti není nelegální, jak mu bylo sděleno.

Minto travels to Japan to see his friends and drift on Ebisu circuit few times a year. He goes throug the local shops and either carry some parts with him home or ship himself few boxes filled with parts. He got his first set of wheels there and those were Longchamp XR-4 14×8 et – 3 and RS Watanabe Type R 14×8,5 et -13, both in 4×114.3. Wheels then got fitted using PCD converters and a pole. The UK’s police wasn’t happy about the stretched tyres and he got almost banned, but is still dealing with it since it’s actually not illegal.

Proto se rozhodl auto znovu nalakovat, tentokrát na zeleno. Zároveň sehnal jiná kola (RS Watanabe Type R 15×8/8,5 et 0) a vyměnil univerzální nástavce blatníků za vytažené originální dopředu a nástavec celého  zadního blatníku od firmy Autokonexion.

This was why he decided to paint the car again, green this time. He also got new wheels (RS Watanabe Type R 15×8/8,5 et 0) and changed the universal flares for pulled OEM fenders for the front and Autokonexion rear blister fenders.

Zadní nárazník a nástavce prahů jsou od firmy Bomex (v současné době už Bomex prahy vyměnil za Project G) a vepředu má lip taktéž od firmy Autokonexion. Na hardtopu je pak Project G spoiler.

The rear bumper skirt and side skirts are Bomex (Minto changed the Bomex sills for Project G ones) and up front is Autokonexion lip. Hardtop has a Project G spoiler.

Uvnitř auta najdete tradiční kombinaci Bride sedaček a Takata pásů,hydraulickou ruční brzdu a rollbar a pár dalších věcí pro co nejsnazší driftování.

Inside is the classic Bride seat/Takata harness combo, hydro e-brake, rollbar and a few more bits for smooth drifting.

Jediné úpravy na motoru jsou komplet ARC sání, tedy airbox a komora, komplet vyměněný výfuk od svodů až na konec, svíčky a kabely plus posunutý předstih.

The only engine power mods are complete ARC intake, airbox and chamber, full exhaust system, spark plugs and leads plus advanced timing.

Ač se to z fotek nemusí zdát, auto dostává pořádně zabrat (proto také není položené uplně na zem). Minto má stejné problémy s cestami jako u nás a říká, že jsou díry do kterých můžete s autem úplně “spadnout”. Podvozek HSD prý i tak odvádí výbornou práci.

Although it may not look like it from the pictures, the car is driven very hard (that’s why it’s not lower). Minto has the same problem with bad roads like we got over here and says they have holes you can actually “fall” into. But the HSD coilovers are working just fine.

Mintovým hlavním cílem bylo dokázat, že k driftování není potřeba Silvie a nyní může s klidem tvrdit, že se mu to povedlo, jelikož se mu na trati začali připlétat pod kola další Miaty.

Minto’s main goal was to prove you don’t need a Silvia to drift and he’s safe to say he proved his point well since other Miatas are getting into his way on circuits now.

Další fotky můžete najít níž v článku a na webu No One Fresher a Minto Fruit. Pokud ho budete chtít podpořit, najdete na jeho webu různé věci, jako obaly na iPhone nebo stylové náhražky za koule z ventilace, na prodej.

You can find more photos further in this article or on No One Fresher and Minto Fruit. If you want to support him, you can find there some stuff for sale, like iPhone cases or cool miata vents.